Spännande projekt på gång...

Jag har ett spännande projekt på gång. För ungefär tio år sedan (tiden går alldeles för fort) var jag delaktig i Rädda Barnens läxläsningskvällar för invandrarungdomar i Umeå. Nu är vi på gång att dra igång något liknande i Falköping. Vi ska hålla till i Svenska kyrkans (stora, fantastiska) lokaler en kväll i veckan. Ungdomar och vuxna som behöver extra stöd i sina svenskastudier är välkomna.

Men...

Det hänger förstås på att vi blir ett gäng volontärer som ställer upp. Jag kan inte stå där själv. Förra veckan var vi med i lokaltidningen. På fredag ska jag tydligen vara med i radio, tror det är P4 eller Falköpings lokala radiostation. Det är väldigt viktigt att vi blir fler volontärer. Jag har eventuellt funnit en annan eldsjäl, vi ska träffas imorgon och slå våra kloka huvuden ihop. Det hela känns väldigt spännande. Jag har scannat in tidningsartikeln, den finns i föregående inlägg.

/Fröken Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0