Inför Migrationsverket



Imorgon ska jag följa med en kvinna till Migrationsverket i Göteborg. Med Röda Korsets hjälp har hon fått en sista chans att få stanna med sina barn i Sverige och imorgon sker det sista förhöret. Jag har varit på Migrationsverket några gånger tidigare men detta blir troligtvis den sista gången på väldigt länge. Jag hoppas så innerligt att handläggaren ger henne en rättvis chans imorgon och att resultatet blir positivt. Tyvärr vet jag ju att reglerna är hårda och inte alltid utformade på ett humant vis.

Vid sådana här tillfällen är jag så tacksam för att jag bor i ett land där jag får gifta mig med vem jag vill, skilja mig om jag vill det, uttrycka mina åsikter, rösta i ett demokratiskt val... Listan kan göras lång. Visst har vi en del som behöver utvecklas i Sverige, men jämfört med många andra länder har vi kommit väldigt långt när det gäller demokrati och mänskliga rättigheter.

Jag hoppas att ni håller tummarna för min vän imorgon.

/Fröken Stina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0